Overbooking

Přerezervování, překnihování, smart overbooking. Nástroj revenue managementu. Používá se k maximalizaci využití ubytovací kapacity. Hotel na základě zkušenosti přijme na vlastní riziko víc rezervací než odpovídá jeho kapacitě. Reakce na častý problém nevyužitých (no-shows) nebo zrušených rezervací.

No-show popisuje situaci, kdy si zákazník rezervuje pokoj, a nakonec se neukáže, takže hotel nemá šanci nabídnout jej jinému zákazníkovi. Storno poplatky nedokážou v plné míře kompenzovat ztracený příjem. Nedokáže to zcela ani overbooking, zužitkování „rezervního“ zájmu ale dopad nevyužitých a zrušených rezervací účinně snižuje.

Aby overbooking nepůsobil komplikace s přeplněním kapacity, je nezbytné vést dlouhodobou statistiku nevyužitých a zrušených rezervací a pokoušet se o co nejpřesnější predikci. Množství nevyužitých a odřeknutých rezervací se liší podle sezóny, dnů v týdnu a jednotlivých segmentů hostů. Obvykle je vyšší ve vrcholící sezóně. Určit bezpečnou míru overbookingu je proto možné jen na základě dlouhodobého sledování vývoje.



Další informace k problematice

  • Guest mystery shopping

    Guest mystery shopping

    Víte, jak váš hotel působí na hotelové hosty? Jak hodnotí vaše služby a chování zaměstnanců? Nahlédněte svůj byznys očima svých zákazníků.

    Prozkoumat

  • Demand calendar

    Demand calendar

    Kdy můžete kolik účtovat? Predikujte poptávku, nastavte cenové hladiny a zpřesněte finanční plán.

    Prozkoumat

  • Cenový plán

    Cenový plán

    Jak vytvářet ideální ceníky? Se znalostí poptávky a hosta. Praktickou pomůckou je cenový list.

    Prozkoumat