Služby
Zvednu tržby vašeho ubytovacího zařízení pouhou změnou postupů. Najdeme rezervy, snížíme náklady, přivedeme více hostů a zvýšíme zisk až o 15 %.
Zvednu tržby vašeho ubytovacího zařízení pouhou změnou postupů. Najdeme rezervy, snížíme náklady, přivedeme více hostů a zvýšíme zisk až o 15 %.
Dynamická doba přinesla dynamickou cenotvorbu. Revenue management (někdy také revenue marketing, volně přeloženo řízení příjmů) je moderní metoda jak určit v dané chvíli nejvyšší přijatelnou cenu.
Co nejvíce vydělat, a přitom cenou neodradit, to je jasný záměr. Splnit ho je ale složité. Do hry vstupuje velké množství vlivů, které je třeba správně identifikovat a vyhodnotit. S vyhodnocením vám pomohou speciální aplikace, s rozpoznáním vstupů já.
Abyste hotelové služby prodávali za maximální ceny, musíte znát dokonale svého hosta. Kdo to je, odkud přichází, co ho na cesty přivádí, zda cestuje sám, s partnerem, dětmi nebo kolegy, jaký je jeho rozpočet, jaké má zvyky, potřeby a preference.
Neznáte-li svého hosta nebo zcela přesná data o poptávce během roku, můžete ceny trefovat od boku. Budou-li zbytečně nízké, proděláte, bude-li příliš vysoké, hosté dají přednost konkurenci. Ta už asi revenue management dělá!
Nebudu tvrdit, že tvorba dynamických cen boří všechna zlatá pravidla hotelnictví a je přímou linkou k zdvojnásobenému obratu. Ale i pro 5% nárůst se vyplatí o revenue managementu popřemýšlet. Reálné je zvýšení zisku až o 15 %.
Optimální cenu může zaplatit jen host, který k vám skutečně přijede. Vaše prezentace ho musí najít a přesvědčit. I tady bude vedle slibu čistých peřin a šikovného personálu působit zejména správně vystřižená cena. Ona nakonec rozhodne, zda lidé přijedou a spokojení odjedou, zda vám dají pozitivní reference a zda se k vám budou vracet.
Je prokázáno, že dynamická cenotvorba vydělává víc než pevná sazba cen na celý rok. Pokud vám revenue management připadá složitý, říkám, že není. Provedu vás. Pokud se bojíte nákladů, nebojte se: cena za mé poradenství se mým klientům vrací zhruba do jednoho roku. Pak už přijatá opatření přinášejí čistý zisk.
Kteří hosté jsou stvořeni pro váš hotel, a kteří naopak nikdy nepřijedou? Rozlište je a zaměřte se na ty pravé.
Kdy můžete kolik účtovat? Predikujte poptávku, nastavte cenové hladiny a zpřesněte finanční plán.
Jak vytvářet ideální ceníky? Se znalostí poptávky a hosta. Praktickou pomůckou je cenový list.
Jak váš hotel zviditelnit, aby o něm hosté věděli? Jaké metody jsou k dispozici a které jsou ty pravé?
Které čísla sledujete? A která jsou opravdu podstatná? Řiďte hotel na základě faktů, ne domněnek.
Lze snižovat náklady, i když už nevíte jak? Prozkoumejte černé díry, na které jste možná zapomněli.
Jak prorazit ve vyhledávačích a v sociálních sítích? Jak využít počítače při řízení hotelu? Zvolte si své vlastní řešení.
Víte, jak váš hotel působí na hotelové hosty? Jak hodnotí vaše služby a chování zaměstnanců? Nahlédněte svůj byznys očima svých zákazníků.