SWOT analýza hotelu
SWOT analýza hotelu popisuje silné a slabé stránky hotelu, jeho příležitosti a potenciální ohrožení. Jde o první krok k určení pozice hotelu na trhu cestovního ruchu. Odpovídá na otázky, co přesně hotel na trhu nabízí a co ovlivňuje úspěšnost této nabídky.
Silné stránky představují výhody hotelu proti konkurenci. Může to být šířka nabídky, vybavení, úroveň péče o hosta, atraktivní lokalita, dopravní dostupnost, dlouhá historie, dobré hodnocení apod. Správné využití silných stránek dále posiluje pozici hotelu na trhu.
Slabé stránky reprezentují nevýhody hotelu ve srovnání s konkurenci. Je třeba je co nejdříve specifikovat a odstranit nebo jejich vliv snížit na minimum. Nedoporučuje se odstraňovat slabé stránky za každou cenu. Silné a slabé stránky hotelu určené SWOT analýzou je třeba hodnotit v souvislostech.