Analýza provozních dat
Svět byznysu je plný metrik. Umíte odlišit ty, které jsou pro váš byznys užitečné? Používáte je? A správně? Dojem, že se pro samou práci nezastavíte, nedokládá, že váš hotel skutečně prosperuje.
Nejdůležitějšími kritérii hotelového provozu je obsazenost (OCC), tržba za disponibilní pokoj (RevPar) a denní průměrná cena (ADR). Všechny tři veličiny byste měli sledovat přinejmenším jednou měsíčně a výsledky porovnávat se stejným obdobím minulých let.
Mise:
- Vytipovat ekonomická kritéria, které je třeba sledovat, a porozumět jejich smyslu.
Jak na analýzu provozních dat půjdeme:
- Řeknu vám, které ekonomické veličiny jsou pro váš provoz důležité.
- Vysvětlím, jak je tvořit, sledovat a vyhodnocovat ať už ručně, nebo v pokročilých hotelových recepčních systémech (property management system).
K čemu to bude dobré:
- Vést svůj byznys na základě faktů, a ne domněnek, nikdy neškodilo.